Спеціальність
281 Публічне управління та адміністрування
Освітня програма
Адміністративний менеджмент
Цикл підготовки
Професійна
Статус
Обов’язкова
Форма навчання
Денна
Кількість занять (годин)
Лекції – 9 (18)
Семінари – 9 (18)
Лабораторні – 0
CРС – 54
Форма навчання
Заочна
Кількість занять (годин)
Лекції – 3 (6)
Семінари – 1 (2)
Лабораторні – 0
СРС – 82
Анотація навчальної дисципліни
Предметом навчальної дисципліни є законодавчі, нормативно-правові, соціально-економічні, інженерно-технічні та санітарно-гігієнічні основи безпеки життєдіяльності, охорони праці та цивільного захисту. Особлива увага приділяється:
- формуванню здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі і характеризується комплексністю;
- умінню організовувати та брати участь у волонтерських/культурно-освітніх/спортивних проєктах, спрямованих на формування здорового способу життя / активної громадянської позиції;
- розумінню та використанню технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень.
- забезпеченню формування безпечних умов функціонування людини, суспільства та держави.
Мета курсу
Метою кредитного модуля є набуття студентом, знань та умінь для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з обов’язковим дотриманням вимог безпеки і стандартів з охорони праці, використанням останніх досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду безпеки, збереження життя, здоров’я та працездатності; сформувати у студентів відповідальність за особисту та колективну безпеку у повсякденних умовах та під час надзвичайних ситуацій і воєнного стану, з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності на первинній посаді.
Навіщо це потрібно студенту?
Засвоївши програму навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності та цивільний захист» бакалаври у відповідних напрямах підготовки, повинні бути здатними вирішувати професійні завдання та володіти наступними компетенціями:
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
- здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності);
- здатність забезпечувати дотримання нормативно-правових та морально-етичних норм поведінки;
- здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів;
- вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
- здатність до ідентифікації, оцінювання та управління реальними та потенційними ризиками та загрозами безпеки життєдіяльності людини, держави і суспільства;
- здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Перелік тем
Розділ 1 Безпека життєдіяльності, як базова концепція сталого розвитку.
1.1. Безпека життєдіяльності, як базова концепція сталого розвитку.
1.2. Системний аналіз як метод дослідження в БЖД. Ризик як кількісна оцінка небезпек.
1.3. Аналіз умов праці. Основні поняття фізіології, гігієни праці та виробничої санітарії.
1.4. Медико-біологічні та соціальні проблеми здоров’я. Загальні принципи надання першої долікарської допомоги.
Розділ 2 Охорона праці, як запорука збереження здоров’я та працездатності.
2.1. Законодавчі, нормативно-правові та соціально-економічні основи охорони праці.
2.2.Організація і управління охороною праці.
2.3. Аналіз умов праці. Основні поняття фізіології, гігієни праці та виробничої санітарії.
2.4. Основи виробничої безпеки. Пожежна безпека на об’єктах господарської діяльності.
Розділ 3. Цивільний захист населення і територій.
3.1. Законодавчі та нормативно-правові основи цивільного захисту
3.2. Єдина державна система цивільного захисту. Режими функціонування єдиної системи цивільного захисту.
3.3. Організація і забезпечення ЦЗ на ОГД
3.4. Оцінка обстановки у надзвичайних ситуаціях. Захист населення в надзвичайних ситуаціях.
Програмні результати навчання
- Уміти організовувати та брати участь у волонтерських/культурно-освітніх/спортивних проєктах, спрямованих на формування здорового способу життя / активної громадянської позиції.
- Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень.
- Забезпечувати формування безпечних умов функціонування людини, суспільства, держави/
Методи навчання, форми оцінювання (контрольні заходи) та терміни виконання зазначені в силабусі.
Система оцінювання та семестрова атестація
Інформація наведена в силабусі навчальної дисципліни.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.
Форми/технології навчання та навчальні ресурси
Інформація наведена в силабусі навчальної дисципліни.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.
Політика навчальної дисципліни
- Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали.
- Відвідування занять.
- Пропущені контрольні заходи оцінювання.
- Процедура оскарження результатів контрольних заходів оцінювання.
- Календарний рубіжний контроль.
- Академічна доброчесність.
- Норми етичної поведінки.
- Навчання іноземною мовою.
- Позааудиторні заняття.
- Інклюзивне навчання.
З політикою навчальної дисципліни можна ознайомитися в силабусі.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.