Спеціальність
281 Публічне управління та адміністрування
Освітня програма
Електронне урядування
Цикл підготовки
Професійна
Статус
Обов’язкова
Форма навчання
Денна
Кількість занять (годин)
Лекції – 18 (36)
Семінари – 18 (36)
Лабораторні – 0
СРС – 48
Форма навчання
Заочна
Кількість занять (годин)
Лекції – 5 (10)
Семінари – 3 (6)
Лабораторні – 0
СРС – 104
Анотація навчальної дисципліни
Чому доцільно вивчати навчальну дисципліну?
Фахівцю з публічного управління необхідно вміти розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у професійній сфері, що неможливо без врахування провідного досвіду. Саме тому вміти знаходити, виокремлювати, порівнювати кращі практики, а також надавати свої рекомендації щодо їх впровадження в Україні, є дуже важливою навичкою публічного управлінця.
Основна мета навчальної дисципліни
Навчити здобувачів вищої освіти знаходити, порівнювати та оцінювати кращі українські та зарубіжні практики у сфері публічного управління та адміністрування, а також розуміти специфіку процесу бенчмаркінгу у зазначеній сфері.
Ключові аспекти викладання навчальної дисципліни
- Можливість вивчення кращих практик на англійській мові або мовою оригіналу.
- Акцент на поєднанні теоретичного та практичного матеріалу під час виконання завдань.
- Пошук аргументів «за» та «проти» стосовно впровадження кращих практик в Україні.
- Викладання теоретичного матеріалу з американських джерел, які не перекладені українською мовою та не представлені для продажу в Україні.
- Розміщення джерел для вивчення кращих практик у структурованому вигляді.
- Надання корисних ресурсів та інструментів для пошуку та порівняння кращих практик у сфері публічного управління та адміністрування.
Для чого можуть бути корисними набуті знання та навички?
- Професійна діяльність у сфері публічного управління та адміністрування.
- Якісний масив інформації для виконання кваліфікаційної роботи.
- Надання рекомендацій щодо впровадження кращих практик (в подальшому).
- Економія часу для пошуку кращих практик (в подальшому).
Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти:
- здобудуть навичками бути критичним і самокритичним;
- здобудуть навички вчитися та оволодівати сучасними знаннями;
- оволодіють навичками пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- отримають навички порівняння та оцінювання вітчизняних та зарубіжних практик діяльності органів публічної влади;
- оволодіють навичками дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування, використовуючи інструменти бенчмаркінгу;
- здобудуть навички у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування, використовуючи інструменти бенчмаркінгу.
Інструменти комунікації зі студентами
- e-learning сервіс Google Classroom (складова платформи онлайн-навчання G Suite for Education) – розміщення та обмін навчальним матеріалом, графік виконання навчальних завдань тощо.
- Система «Електронний кампус КПІ ім. Ігоря Сікорського» – журнал оцінювання, поточний контроль, комунікація зі студентами (повідомлення) у разі необхідності.
- Telegram – спільний чат із викладачем, а також особиста комунікація зі студентами, надання зворотного зв’язку студентам стосовно навчальних завдань, надання рекомендацій, порад та зауважень тощо.
- Електронна пошта (у разі необхідності).
Необхідні знання та навички для вивчення навчальної дисципліни
- Українська мова.
- Іноземна мова (початковий або базовий рівень англійської мови для можливості користування та розуміння деяких інструментів/ресурсів).
- Основи публічного управління та адміністративної діяльності.
- Державна служба.
- Організація та управління діяльністю адміністративних органів.
- Регіональне управління та місцеве самоврядування.
Зв’язок з подальшими для вивчення навчальними дисциплінами
Відповідно до структурно-логічної схеми освітнього процесу, знання та навички, здобуті під час вивчення навчальної дисципліни «Бенчмаркінг в публічному управлінні» можуть знадобитися під час вивчення навчальної дисципліни «Стандартизація, сертифікація та управління якістю».
Перелік тем
Змістовний блок №1. Теоретичні основи бенчмаркінгу
Тема 1. Бенчмаркінг: сутність, основні поняття, функції.
Тема 2. Бенчмаркінг: основні види.
Тема 3. Бенчмаркінг: процес та методологія.
Змістовний блок №2. Бенчмаркінг в публічному управлінні
Тема 4. Застосування та специфіка бенчмаркінгу в публічному управлінні.
Тема 5. Інструменти та ресурси для пошуку, порівняння та оцінювання діяльності органів публічного управління та адміністрування, політики, реформ тощо. Основні міжнародні організації, індекси, рейтинги та індикатори у сфері публічного управління та адміністрування.
Змістовний блок №2. Кращі практики діяльності органів публічного управління в країнах-партнерах OECD (Організація економічного співробітництва та розвитку)
Тема 6. Північна Америка.
Тема 7. Азія.
Тема 8. Північна Європа.
Тема 9. Західна Європа.
Тема 10. Східна Європа.
У змістовному блоці №3 кращі практики розглядаються за основними напрямками:
– регіональне управління та місцеве самоврядування;
– державна служба;
– електронне урядування, діджиталізація, open data;
– публічне управління економікою та її галузями;
– публічні фінанси;
– публічні закупівлі;
– комунікаційна політика тощо.
Програмні результати навчання
- Знати кращі вітчизняні та зарубіжні практики діяльності органів публічного управління та адміністрування.
- Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності.
Методи навчання, форми оцінювання (контрольні заходи) та терміни виконання можна зазначені в силабусі.
Система оцінювання та семестрова атестація
Інформація наведена в силабусі навчальної дисципліни.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.
Форми/технології навчання та навчальні ресурси
Інформація наведена в силабусі навчальної дисципліни.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.
Політика навчальної дисципліни
- Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали.
- Відвідування занять.
- Пропущені контрольні заходи оцінювання.
- Процедура оскарження результатів контрольних заходів оцінювання.
- Календарний рубіжний контроль.
- Академічна доброчесність.
- Норми етичної поведінки.
- Навчання іноземною мовою.
- Позааудиторні заняття.
- Дистанційне навчання.
- Інклюзивне навчання.
- Правила поведінки під час занять у дистанційному форматі.
З політикою навчальної дисципліни можна ознайомитися в силабусі.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.