Спеціальність
281 Публічне управління та адміністрування
Освітня програма
Електронне урядування
Цикл підготовки
Професійна
Статус
Обов’язкова
Форма навчання
Денна
Кількість занять (годин)
Лекції – 9 (18)
Семінари – 18 (36)
Лабораторні – 0
CРС – 36
Форма навчання
Заочна
Кількість занять (годин)
Лекції – 4 (8)
Семінари – 1 (2)
Лабораторні – 0
СРС – 80
Анотація навчальної дисципліни
Основною метою навчальної дисципліни «Соціальна філософія» є формування аналітичного і творчого мислення фахівця, здатного досліджувати, розкривати та пояснювати смисли явищ світу, його професії, соціального життя загалом, мислення, здатного порозумітись та визначитись зі світоглядними та ціннісними орієнтаціями сучасної цивілізації. Основною метою є формування наукового світогляду як теоретичного (систематизованого) відношення суб’єкта до сущого з позицій належного (необхідного), а також розширення світоглядних орієнтирів та методологічних підходів студентів щодо здійснення цілісного концептуального аналізу функціонування та динаміки розвитку сучасного суспільства, ролі в ньому людини; розкриття системного характеру суспільства і вивчення змін у підходах до розгляду суспільства від класичних підходів та парадигм до сучасних концепцій гармонізації відношень індивіда та суспільства.
Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти набудуть наступних здатностей та вмінь:
- здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями;
- здатність усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння закономірностей його розвитку;
- здатність до дослідницької та пошукової діяльності в соціальній сфері;
- вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Навчальна дисципліна має міждисциплінарний характер та інтегрує знання з інших освітніх і наукових галузей: соціології, політології, теорії держави і права. За структурно-логічною схемою програми підготовки фахівця дана навчальна дисципліна тісно пов’язана з такими дисциплінами: «Соціологія», «Політологія», «Теорія держави та права». Їй безпосередньо передує дисципліна «Філософія».
Отримані практичні навички та засвоєні теоретичні знання під час вивчення навчальної дисципліни можна використовувати в подальшому під час опанування навчальних дисциплін: «Риторика», «Іміджелогія», «Філософія науки і техніки».
Перелік тем
- Предмет соціальної філософії та її місце в системі філософських знань. Суспільство як цілісна система.
- Передісторія соціальної філософії. Зародження соціально-філософських ідей на Сході та Заході.
- Провідні соціально-філософські ідеї Античності.
- Соціально-філософські ідеї доби Середньовіччя.
- Соціально-філософські ідеї доби Відродження.
- Соціально-філософські погляди представників філософії Нового часу.
- Соціально-філософські ідеї Німецької класичної філософії.
- Виникнення та становлення некласичної соціальної філософії.
- Сучасні соціальні теорії.
- Суспільство і природа.
- Соціальна структура суспільства.
- Економічне буття суспільства.
- Політичне буття суспільства.
- Духовне буття суспільства.
- Культура у вимірі соціальності.
- Соціально-філософське розуміння історії. Проблема смислу і спрямування історії.
- Особистість і історія. Проблема суб’єкта історичного процесу.
- Соціально-філософське розуміння актуальних проблем розвитку сучасного суспільства.
Програмні результати навчання
Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства.
Методи навчання, форми оцінювання (контрольні заходи) та терміни виконання зазначені в силабусі.
Система оцінювання та семестрова атестація
Інформація наведена в силабусі навчальної дисципліни.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.
Форми/технології навчання та навчальні ресурси
Інформація наведена в силабусі навчальної дисципліни.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.
Політика навчальної дисципліни
- Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали.
- Відвідування занять.
- Пропущені контрольні заходи оцінювання.
- Процедура оскарження результатів контрольних заходів оцінювання.
- Календарний рубіжний контроль.
- Академічна доброчесність.
- Норми етичної поведінки.
- Навчання іноземною мовою.
- Позааудиторні заняття.
- Дистанційне навчання.
- Інклюзивне навчання.
З політикою навчальної дисципліни можна ознайомитися в силабусі.
Переглянути та/або завантажити силабус можна у верхній частині сторінки.