Опис сертифікатної програми
Загальна інформація
Назва
Цифрова держава
Рівень вищої освіти
Перший (бакалаврський)
Спеціальність
281 Публічне управління та адміністрування (освітня програма «Адміністративний менеджмент»)
081 Право (освітня програма «Право»)
Факультет і кафедри
Факультет соціології і права
Кафедра теорії та практики управління
Кафедра інформаційного, господарського та адміністративного права
Обсяг сертифікатної програми
24 кредити ЄКТС
Документ про опанування сертифікатної програми
Сертифікат встановленого зразка КПІ ім. Ігоря Сікорського
Інтернет-адреса постійного розміщення освітньої програми
Мета освітньої програми
Cпеціалізована підготовка фахівців з права і публічного управління та адміністрування до викликів цифрової ери, що передбачає отримання знань та навичок розробки і впровадження ІТ-продуктів, освоєння концепцій цифрової трансформації та використання штучного інтелекту, розуміння сучасних логістичних викликів та їх вирішення в контексті Індустрії 4.0, використання електронних засобів обробки інформації та всесвітньої мережі Інтернет для підвищення ефективності професійної діяльності, ознайомлення з цифровими інструментами управління та їхнім впливом на правові та управлінські практики, забезпечення розуміння можливостей використання сучасних цифрових інструментів для професійного та особистісного розвитку.
Особливості участі слухачів
Сертифікатна програма розрахована на студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної і заочної форм навчання КПІ ім. Ігоря Сікорського, а також зовнішніх слухачів.
Запис на програму студентів КПІ ім. Ігоря Сікорського відбувається в період реалізації студентами права на вільний вибір навчальних дисциплін на наступний навчальний рік.
Запис на програму зовнішніх слухачів здійснюється протягом навчального року.
Сертифікатна програма передбачає отримання знань та навичок щодо аналізу основних аспектів цифрової трансформації та їх впровадження в публічне управління, розуміння концепцій цифрової трансформації та її впливу на функціонування державних структур, оволодіння ключовими цифровими інструментами, необхідними для оптимізації роботи, розуміння особливостей рекламної діяльності, зокрема способів захисту прав учасників рекламної діяльності, розуміння функціонування засобів масової інформації та особливостей документального супроводження такої діяльності, розвиток навичок комунікації та співпраці публічних органів і громадськості, зокрема через взаємодію з публічними реєстрами. Програма наповнена спеціалізованим контентом та курсами, які відзначаються практичністю та актуальністю інформації, що дозволяє отримати додаткові знання та навички, розширити коло кар’єрних можливостей.
Компетентності, які посилюються сертифікатною програмою
Студенти ОПП «Адміністративний менеджмент» посилять наступні компетентності:
ФК 01. Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів.
ФК 02. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів.
ФК 04. Здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ.
ФК 06. Здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій.
ФК 09. Здатність впроваджувати інноваційні технології.
ФК 10. Здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування.
Студенти ОПП «Право» посилять наступні компетентності:
ФК 09. Здатність використовувати бази даних органів юстиції та інформаційні технології необхідні під час здійснення юридичної діяльності.
ФК 10. Здатність використовувати різноманітні інформаційні джерела для повного та всебічного встановлення певних обставин.
ФК 18. Здатність застосовувати теоретичні знання в сфері права, бізнесу, інформаційних технологій, інтелектуальної власності та інновацій у практичній діяльності правника
ФК 19. Знання і розуміння ролі права в розбудові цифрових економіки, суспільства та держави.
ФК 22. Здатність до інноваційного мислення та оперування знаннями про суспільство, інформаційні технології та правничу професію.
ЗК 06. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 09. Здатність працювати в команді.
Очікувані результати навчання, які поглиблюються завдяки опануванню сертифікатної програми
Студенти ОПП «Адміністративний менеджмент» поглиблять наступні результати навчання:
– знати основи електронного урядування;
– уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції;
– уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування;
– знати кращі вітчизняні та зарубіжні практики діяльності органів публічної влади;
– знати механізми взаємодії органів публічної влади, бізнес структур та неурядових організацій.
Студенти ОПП «Право» поглиблять наступні результати навчання:
– проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел;
– вільно використовувати для професійної діяльності доступні інформаційні технології і бази даних;
– працювати в команді, забезпечуючи виконання завдань команди;
– демонструвати необхідні знання та розуміння сутності цифрової трансформації держави, економіки та прав;
– розуміти та використовувати інноваційні технології в сфері правничої професії, що спрямовані на забезпечення сталого розвитку.
Перелік освітніх компонентів
Обсяг кожного з освітніх компонентів – 4 кредити ЄКТС.
Семестр
3
Кафедра
Теорії та практики управління
Вимоги до початку вивчення
Мати базові знання з економіки та публічного управління
Що буде вивчатися
Дисципліна спрямована на формування у студентів базових знань про цифрову трансформацію, особливості її реалізації в Україні в умовах євроінтеграції та повномасштабної війни, а також знань про генеративний штучний інтелект та навичок користування штучним інтелектом (передбачено практичні заняття з використанням ChatGPT, Gamma, Microsoft Bing, Deep Dream Generator тощо).
Чому це цікаво/треба вивчати
В умовах сучасних цифрових трансформацій студентам буде цікаво дізнатися про:
• стратегії цифрової трансформації та їх вплив на державу, бізнес, розвиток регіонів, сфери освіти, науки, економіки в умовах війни та євроінтеграції;
• генеративний штучний інтелект для навчання, обчислень, трансформації тексту, створення візуального контенту, рекламних слоганів та текстів, генерації ідей та контенту для соціальних мереж, текстових ігор тощо;
• етичність використання генеративного штучного інтелекту, боротьбу з упередженнями та дискримінацією.
Чому можна навчитися (результати навчання)
Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти здобудуть навички:
• цифрового аналізу доброчесності України згідно з державними антикорупційними програмами;
• визначення впливу євроінтеграційних процесів на цифрову трансформацію освіти і науки, економіки, регіональну цифрову трансформацію;
• використання генеративного штучного інтелекту для створення новин, контенту для соціальних мереж, вивчення іноземних мов, створення текстових ігор, фото, презентацій, слоганів, літературних текстів, звернень і скарг, розв’язання математичних завдань тощо.
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
Студент навчиться:
• аналізувати процеси цифрової трансформації в Україні в умовах євроінтеграції та повномасштабної війни;
• працювати з генеративним штучним інтелектом для розв’язання різноманітних завдань, які постають перед ним в процесі навчання в університеті.
Інформаційне забезпечення
Робоча програма навчальної дисципліни (силабус), РСО, навчально-методичні матеріали, інтернет-ресурси для використання генеративного штучного інтелекту.
Семестровий контроль
Залік
Семестр
3
Кафедра
Теорії та практики управління
Вимоги до початку вивчення
Досвід користування сучасними ІТ-продуктами в будь-якій сфері (освітні, медичні, фінансові тощо) та бажання розвиватись.
Що буде вивчатися
Дисципліна формує базові знання з продуктового IT, підприємництва і продакт-менеджменту, а також сприяє розвитку компетенцій для перших кроків у продуктовій IT-компанії або запуску власного продуктового IT-бізнесу. Дисципліна допомагає зорієнтуватися у базових процесах продуктових ІТ-компаній, дає огляд технічних та нетехнічних професій в сфері ІТ, розкриває задачі та компетенції продакт-менеджера.
1. Вступ до ІТ-продуктів. Успіх ІТ-продуктів.
2. Команда ІТ-продукту та нетехнічні професії у продуктовому IT. Професія продактменеджера.
3. Пошук та валідація ідеї.
4. Прийняття рішень в продуктових командах.
5. Продуктова аналітика.
6. Performance-маркетинг та залучення користувачів.
7. Інструменти аналізу ринку та цільова аудиторія продукту. Метрики.
8. Продуктовий дизайн.
9. Поведінка користувача. Прийоми роботи з патернами поведінки.
10. Тех-частина розробки ІТ-продукту. Тех-спеціалісти продуктової команди.
11. Управління командами та лідерство.
12. Запуск ІТ-продукту.
Чому це цікаво/треба вивчати
Курс у форматі віртуального стажування для студентів ЗВО від українського продуктового IT-бізнесу, який пропонує студентам лекції та інтерактиви на LMS-платформі, у поєднанні із семінарськими заняттями, які веде сертифікований викладач (координатор курсу).
Дисципліна сприяє розвитку підприємницького мислення студентів, посиленню практичної складової у закладах освіти, розвитку ринку продуктового ІТ та профорієнтації в продуктовому ІТ.
Чому можна навчитися (результати навчання)
Студенти знатимуть:
• етапи створення та розвитку IT-продуктів та критерії, за якими визначається їхня успішність;
• з яких фахівців можуть складатися продуктові команди IT-стартапів, їхні ролі в команді;
• хто такий продактменеджер, його основні функції під час розробки продукту, аспекти взаємодії та менеджменту в продуктових компаніях;
• що таке мінімально життєздатний продукт, які існують способи валідації ідей та як працювати з тестуванням гіпотез;
• базові поняття маркетингу у сфері продуктового ІТ, способи дослідження та впливу на цільову аудиторію продукту;
• особливості роботи технічної та нетехнічної складової продуктової команди;
• основну термінологію сфери продуктового ІТ.
Студенти вмітимуть:
• визначати успішність IT-продуктів за допомогою спеціальних метрик;
• формувати продуктову команду для запуску власного стартапу;
• оперувати основними маркетинговими інструментами для просування продукту;
• взаємодіяти з технічними членами команди, розуміючи, яку роль та функцію вони відіграють в розробці продукту;
• мислити продуктовими та підприємницькими категоріями;
• виконувати базові функції на рівні trainee продактменеджера.
Інформаційне забезпечення
Силабус. Відеолекції від практиків, лекції у форматі діалогів, блоки симуляції, інфографіки, скрінкасти, словник термінів
Семестровий контроль
Залік
Семестр
4
Кафедра
Теорії та практики управління
Вимоги до початку вивчення
Мати базові знання з економіки і маркетингу
Що буде вивчатися
В межах цієї дисципліни будуть вивчатися ключові методи і інструменти виконання ділових операцій та угод із використанням електронних засобів обробки інформації та всесвітньої мережі Інтернет для забезпечення більшої ефективності майбутньої підприємницької і професійної діяльності.
Чому це цікаво/треба вивчати
В умовах сучасних суспільних перетворень та трансформацій студенту цікаво буде дізнатися основні питання щодо:
• існуючої законодавчої та нормативної бази щодо ведення електронної комерції на підприємствах;
• наявних теоретичних і практичних основ електронної комерції (основні переваги ведення бізнесу за допомогою Internet; основні стратегії розвитку електронної комерції; основні моделі систем електронної комерції);
• розуміння основних моделей бізнес-процесів електронної комерції та сучасних інформаційних технологій для їх реалізації в Інтернет;
• опанування принципів та засобів проведення розрахунків: пластикові картки, цифрові гроші; типи електронних платежів і платіжних систем;
• вміння застосовувати знання про проблеми безпеки та для захисту інформації в електронній комерції;
• вміння використовувати принципи функціонування віртуальних крамниць, віртуальних підприємств і віртуальних продуктів.
Чому можна навчитися (результати навчання)
Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти:
• здобудуть навички з застосовування маркетингових інструментів електронної комерції та застосування стратегічних й тактичних прийомів електронної комерції;
• здобудуть навички з пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел для підготовки проектів управлінських рішень;
• здобудуть навички з використання сучасних мережевих інформаційних продуктів і навчаться здійснювати організацію зв’язків підприємств у мережі;
• набувають уміння застосовувати методи ціноутворення в електронній комерції та розробляти рекламні кампанії в мережі;
• набувають уміння розробляти концептуальні положення з організації віртуального представництва підприємства у мережі та проводити детальний аналіз витрат на розробку віртуального представництва підприємства;
• набувають навичок обґрунтувати доцільність розробки проекту на підставі оцінки та аналізу прибутковості та економічного ефекту від проекту;
• набувають уміння створювати багатофункціональні Web-сайти для здійснення комерційної діяльності в мережі Інтернет і виконувати ділові операції та угоди з використанням сучасних електронних засобів та прикладних програм побудови систем комерційної діяльності в мережі Інтернет.
• здобудуть навички з використання платіжних систем для розрахунків через Інтернет.
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
Студент зможе застосовувати набуті знання у вирішенні практичних ситуацій, набуде здатність аналітично мислити, уміння оптимістично оцінити ситуацію та прийняти рішення, уміння комунікувати із аудиторією мережі Інтернет в контексті поведінки споживачів на B2B, B2C та гібридних ринках.
Навчиться використовувати:
• платні та безкоштовні сервіси і платформи для створення, масштабування й підтримування е-бізнесу;
• інструментарій створення і користування системами електронної комерції.
Навчиться:
• проводити маркетингові дослідження в мережі;
• планувати ефективні рекламні кампаній в Інтернеті;
• ефективно комунікувати для досягнення цілей діяльності підприємства.
Інформаційне забезпечення
Робоча програма навчальної дисципліни (силабус), РСО, навчально-методичні матеріали, інтернет-ресурси для використання генеративного штучного інтелекту.
Семестровий контроль
Залік
Семестр
5
Кафедра
Інформаційного, господарського та адміністративного права
Вимоги до початку вивчення
Базові знання у галузі права, інформаційно-комунікаційних технологій, електронного урядування.
Що буде вивчатися
В межах цієї дисципліни студенти зможуть дізнатися про принципи створення і функціонування безлічі державних реєстрів не тільки українських, а й міжнародних, в яких міститься комплекс інформації щодо визначених об’єктів.
Чому це цікаво/треба вивчати
Взаємодія з реєстрами є невід’ємною частиною професійної діяльності правника та публічного службовця. Тому, щоб якісно надавати юридичні та публічні послуги, треба бути обізнаним про різноманітність державних реєстрів, про можливість доступу до інформації, яку вони містять, а також про способи захисту або відновлення даних в реєстрах в разі їх неправомірного вилучення, розповсюдження або використання.
Чому можна навчитися (результати навчання)
Студент знатиме:
• загальні положення і принципи функціонування державних реєстрів;
підпорядкованість державних реєстрів, визначення відповідальних установ та осіб за наповнення реєстрів інформацією та за її надання певному колу осіб, тощо.
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
Студент зможе використовувати отримані знання не тільки в юридичній практиці, надаючи відповідні консультації і правову допомогу, а й в повсякденному житті, оскільки володіючи знаннями про порядок функціонування певних життєво необхідних державних реєстрів, зокрема реєстру актів цивільного стану, реєстру речових прав на нерухоме майно, реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців тощо можна спростити свої життя і запобігти певним порушенням своїх же прав і свобод.
Інформаційне забезпечення
Робоча програми дисципліни (силабус), РСО, нормативно-правові акти
Семестровий контроль
Залік
Семестр
6 або 8
Кафедра
Інформаційного, господарського та адміністративного права
Вимоги до початку вивчення
Базові знання у галузі права.
Що буде вивчатися
Дисципліна «Право в галузі реклами та PR» дає уявлення про: систему нормативно-правових актів, що регулюють відносини в галузі реклами та PR, та їх основні положення; систему органів державної влади, що здійснюють контроль за дотриманням законодавства про рекламу, та порядок здійснення такого контролю.
Метою викладання навчальної дисципліни «Право в галузі реклами та PR» є формування у студентів уявлення про правове регулювання сфери реклами та PR, вмінь і практичних навичок тлумачення та застосування положень законодавства в галузі реклами та PR.
Чому це цікаво/треба вивчати
Кожна людина у своєму житті так чи інакше є учасником відносин в галузі реклами, зокрема людина може входити в цільову аудиторію реклами товару (послуги), або бути розповсюджувачем (виробником) чи замовником реклами. З огляду на це, студенту важливо знати способи захисту прав учасників рекламної діяльності, знати про ризики рекламної шкоди у галузі інтелектуальної власності, та інші питання в галузі реклами, які чітко не врегульовані національним або міжнародним законодавством.
Чому можна навчитися (результати навчання)
Студент буде знати: вимоги до змісту реклами; порядок розміщення реклами (куди необхідно звертатися, які документи надати та отримати); куди і як можна поскаржитись на незаконну рекламу, які це матиме наслідки і для кого.
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
Набуті знання, уміння студенту цілком можуть знадобитися у повсякденному житті. Це може бути пов’язано як з необхідністю замовлення, виробництва, розповсюдження реклами, так і з реакцією на розміщену рекламу.
Інформаційне забезпечення
Робоча програми дисципліни (силабус), презентації до кожної лекції, зразки документів та договорів
Семестровий контроль
Залік
Семестр
8
Кафедра
Інформаційного, господарського та адміністративного права
Вимоги до початку вивчення
Базові знання у сфері інформаційної безпеки, інформаційно-комунікаційних технологій та права.
Що буде вивчатися
1. Види засобів масової інформації (діяльність традиційних та нових, конвергентних, соціальних медіа, діяльність блогерів їх правовий статус);
2. Порядок державної реєстрації суб’єктів ЗМІ (вимоги до засновників, статуту порядок отримання необхідних дозволів, ліцензій);
3. Стратегії захисту об’єктів інтелектуальної власності у медіа сфері.
Чому це цікаво/треба вивчати
В даному курсі вивчається діяльність засобів масової інформації та роль юриста у супроводженні такої діяльності. Вивчаються специфічні кейси, судова практика, непоіменовані договори.
Чому можна навчитися (результати навчання)
Знання:
• особливостей створення, поширення, охорони та захисту інформаційних продуктів у сфері мас-медіа;
• суб’єктів інформаційної діяльності у сфері мас-медіа та функцій їх працівників;
обґрунтовувати різницю між охоронюваними та не охоронюваними елементами в інформаційних продуктах у сфері мас-медіа.
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
Набуті знання та досвід формують чи поглиблюють такі компетентності:
• складання договорів з продюсерами, журналістами, ведучими іншими суб’єктами інформаційної діяльності про створення інформаційних продуктів (програм передач, телеформатів, аудіовізуальних творів, відеограм).
• застосовування ефективних способів захисту у разі поширення інформації в інформаційних продуктах, в тому числі недостовірної
• визначати стратегію охорони та захисту складних об’єктів інтелектуальної власності в мас-медіа (наприклад — телеформат).
• складати документи необхідні для поточної діяльності ЗМІ (прокатні посвідчення, програми мовлення, державної реєстрації ЗМІ.)
Інформаційне забезпечення
Робоча програми дисципліни (силабус), презентації до кожної лекції, зразки документів та договорів.
Семестровий контроль
Залік