Засідання навчально-методичної комісії ОПП першого (бакалаврського рівня) 3 квітня 2024 року

3 квітня 2024 року відбулося засідання науково-методичної комісії університету зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування.

Основні питання для обговорення
  1. Пропозиції сейкхолдерів, як зацікавлених сторін, щодо відповідності освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2024 рік сучасним викликам і потребам ринку праці.
  2. Про оприлюднення проєкту освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2024 рік.
Пропозиції стейкхолдерів

Катерина Мануілова, д-р наук з держ. упр., доц. кафедри права та публічного управління Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренко.
Пропонує для підвищення професійної орієнтованості програми розглянути можливість збільшення частки дисциплін фахової підготовки шляхом перерозподілу кредитів між циклами, зокрема зменшивши обсяг дисциплін загальної підготовки, що ефективніше адаптувати освітній процес до потреб ринку праці та забезпечити здобувачів вищої освіти глибшими знаннями у сфері публічного управління та адміністрування.

Наталя Колісниченко, д-р наук з держ. упр., проф., завідувач кафедри соціально-гуманітарних наук Навчально-наукового інституту публічної служби та управління Національного університету «Одеська політехніка».
Пропонує запровадити на 3-му або 4-му курсі навчання освітній компонент курсову роботу або проєкт, який дозволить студентам творчо застосувати набуті знання та навички в межах комплексного завдання з практичною складовою.

Марина Канавець, канд. наук з держ. упр., директорка Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу.
Зауважила на необхідності вилучити з навчального плану нормативний освітній компонент «Організація та управління діяльністю адміністративних органів. Курсова робота» з огляду на пропозицію щодо введення більш значущої курсової роботи або проєкту з практичною складовою.

Тетяна Авксентюк, начальник відділу з питань інформаційної підтримки виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Для підвищення актуальності та відповідності програми сучасним тенденціям рекомендує оновити та осучаснити зміст дисциплін, зокрема:
– змінити назву дисципліни «Державні інформаційні ресурси» на «Державні інформаційні ресурси та електронні послуги», що відображатиме сучасний стан розвитку електронного урядування.
– впровадити практично орієнтовані курси, наприклад, замінити курс «Логіка» на «Критичне мислення», що сприятиме розвитку у студентів навичок аналізу та прийняття обґрунтованих рішень у сфері публічного управління.
Ці зміни допоможуть студентам отримати актуальні знання та навички, необхідні для успішної кар’єри в сфері публічного управління.

Вікторія Вороніна, виконавчий директор Центру безпекових досліджень «СЕНСС».
Наголосила на важливості підготовки фахівців, здатних ефективно комунікувати між державними органами та громадянським суспільством, а також підкреслила необхідність розвитку цифрових компетенцій у сфері публічного управління.

Юлія Лихач, канд. наук з держ. упр., директор Вищої школи публічного управління.
Висловила свої пропозиції щодо вдосконалення освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент», акцентуючи увагу на актуальності освіти та сучасних вимогах ринку праці. Основні ідеї для покращення полягають у наступному:
– для оптимізації навчального плану та його наповнення практико-орієнтованими дисциплінами, пропонується об’єднати взаємопов’язані освітні компоненти «Теорія ймовірності» та «Статистика» в одну дисципліну під назвою «Теорія ймовірностей та математична статистика»;
– переглянути обсяги нормативних освітніх компонентів і форми семестрового контролю.

Олег Горохов’янко та Валентин Ясененко, здобувачі вищої освіти.
Запропонували покращити освітню програму, розширивши перелік дисциплін за напрямом цифровізації, зокрема, шляхом включення відповідних курсів до каталогу вибіркових дисциплін.

Під час обговорення цієї пропозиції було напрацьовано кілька варіантів назв вибіркових освітніх компонентів, а саме: «Цифрова трансформація та штучний інтелект», «Публічні послуги цифрової держави» та «Реєстри в професійній діяльності».
Старший викладач Пашов Р.І. та доцентка Акімова О.А. підкреслили, що кафедра має напрацювання в галузі цифрової трансформації, і з огляду на сучасні тенденції в освітньому процесі доцільно розглянути можливість створення сертифікатної програми.

У процесі заслуховування та обговорення пропозицій здобувачів професорка Світлана Чукут, голова НМКУ-281, представила результати опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОПП «Адміністративний менеджмент» за 2022-2023 навчальний рік, проведеного Навчально-науковим центром прикладної соціології «Соціо+». Вона звернула увагу на те, що 46,2% опитаних здобувачів не знають про можливість зарахування результатів неформальної освіти (сертифікатів онлайн-курсів, вебінарів, тренінгів тощо).

Науково-педагогічним працівникам необхідно детальніше прописувати в силабусах умови зарахування результатів неформальної освіти, а також на першому занятті обговорювати цю можливість, демонструючи студентоцентрований підхід. Крім того, слід ознайомлювати студентів із порядком визнання результатів неформальної освіти, визначеним у відповідному Положенні КПІ ім. Ігоря Сікорського.

У свою чергу, професорка Ольга Іваницька підкреслила необхідність постійного підвищення якості освіти на ОПП «Адміністративний менеджмент» через систематичний аналіз та оновлення навчального плану і освітньої програми, залучення до освітнього процесу висококваліфікованих науково-педагогічних працівників, використання сучасних методів і технологій навчання, забезпечення практичної спрямованості навчання, активне залучення здобувачів до науково-дослідної роботи тощо.

В обговорені пропозицій стейкхолдерів до освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» на 2022 рік взяли участь – проф. Ткачова Н. М., проф. Чукут С. А., доц. Архипова Є. О., доц. Бутник О. О., ст. викл. Пашов Р. І., здобувач вищої освіти Горохов’янко О. Т.

Ухвалено врахувати пропозиції стейкхолдерів у розробці проєкту освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2024 рік, а саме оновити зміст і назви дисциплін, запровадити курсову роботу з практичною складовою, розширити перелік дисциплін за напрямом цифровізації та розглянути можливість створення сертифікатної програми з цифрової трансформації.

Ухвалено оприлюднити проєкт освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2024 рік на сайті кафедри з метою отримання зауважень, рекомендацій, відгуків та рецензій на освітню програму.