
Засідання навчально-методичної комісії ОПП першого (бакалаврського рівня) 26 жовтня 2022 року
26 жовтня 2022 року відбулося засідання науково-методичної комісії університету зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування.
Основні питання для обговорення
- Пропозиції стейкхолдерів, як зацікавлених сторін, щодо відповідності освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2023 рік сучасним викликам і потребам ринку праці.
- Про оприлюднення проєкту освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2023 рік.
Пропозиції стейкхолдерів
Юлія Лихач, в. о. директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу.
Наголошує на необхідності формування цифрових компетентностей (Digital skills) у майбутніх фахівців публічного управління та адміністрування. Вона вважає за доцільне запровадження навчальної дисципліни, яка б не лише розвивала навички використання цифрових технологій в управлінні, але й підкреслювала їхню критичну роль у підвищенні ефективності, прозорості та доступності публічних послуг в умовах стрімкої цифрової трансформації суспільства.
Тетяна Авксентюк, начальник відділу з питань інформаційної підтримки виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Спираючись на свій значний практичний досвід у роботі з документами, електронним документообігом та організації управлінських заходів, запропонувала інтегрувати освітні компоненти «Діловодство» та «Теорія і практика референтської та офісної діяльності» в єдину дисципліну «Діловодство, референтська та офісна діяльність». Це об’єднання обумовлене їхньою тісною взаємопов’язаністю, що проявляється у спільних аспектах, зокрема управління документообігом, організація робочого простору, ефективна комунікація. Такий підхід дозволить студентам отримати комплексні знання та навички, необхідні для успішної роботи в сучасних офісах, де вимоги до фахівців включають широкий спектр компетенцій – від ведення документації до організації складних управлінських заходів.
Вікторія Вороніна, виконавчий директор Центру безпекових досліджень «СЕНСС».
Запропонувала змінити назву освітнього компоненту «Управління неурядовими організаціями» на більш актуальну та змістовну, яка б відображала сучасні тенденції взаємодії між владою та громадянським суспільством. Зокрема, Вікторія Вороніна вважає за доцільне підкреслити різноманітність технологій та інструментів, що використовуються в цій сфері.
Аліна Халецька, д-р наук з держ. упр., проф., проф. кафедри «Києво-Могилянська школа врядування імені Андрія Мелешевича» Національного університету «Києво-Могилянська академія».
Висловила зауваження щодо необхідності дубліювання ключової інформації в ОПП англійською мовою, що сприятиме підвищенню міжнародної привабливості програми, залученню студентів і покращенню можливостей випускників для участі в міжнародних проєктах та академічних обмінах.
Інна Шевчук, д-р наук з держ. упр., доц., проф. кафедри публічного управління та адміністрування Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова.
Усвідомлюючи зростаючу роль цифрових технологій в управлінні сучасними містами, наполягає на необхідності включення до освітньої програми «Адміністративний менеджмент» окремих тем або навіть цілого освітнього компонента, присвяченого розгляду актуальних та необхідних аспектів розвитку розумних міст. Вона підкреслює, що розумні міста – це не лише технологічна інновація, але й стратегічний підхід до управління міським господарством, який спрямований на підвищення якості життя громадян, оптимізацію використання ресурсів і забезпечення сталого розвитку.
Лідія Шумська та Олег Горохов’янко, здобувачі вищої освіти.
Обґрунтовано пропонують замінити курсові роботи з дисциплін «Управління неурядовими організаціями» та «Бенчмаркінг в публічному управлінні» на більш сучасні та практично орієнтовані форми навчання. Вони стверджують, що проєктна діяльність, аналіз кейсів та групова робота сприятимуть розвитку ключових компетенцій, необхідних для ефективної роботи в публічному секторі, таких як: уміння працювати в команді; навички критичного мислення; вміння застосовувати теоретичні знання на практиці. Крім того, студенти наголошують, що час, виділений на написання курсових робіт, доцільніше використати для проходження стажування в органах державної влади або неурядових організаціях, що дозволить отримати реальний досвід роботи та встановити корисні професійні зв’язки.
Членкиня НМКУ-281 Ольга Іваницька, проаналізувавши освітню програму, запропонувала розширити та скоригувати її мету з урахуванням стратегії розвитку університету в даній редакції: «Підготовка фахівців, спроможних розв’язувати складні професійні та практичні завдання у сфері публічного управління та адміністрування і/або у процесі навчання для забезпечення сталого розвитку країни, сприяння формуванню в освітньо-науковому середовищі професійного, інтелектуального, соціального та творчого розвитку особистості.
Мета освітньої програми відповідає стратегії розвитку КПІ ім. Ігоря Сікорського на 2020-2025 роки щодо формування суспільства майбутнього на засадах концепції сталого розвитку».
Під час обговорення пропозицій здобувачів голова НМКУ-281, професорка Світлана Чукут, представила результати опитування студентів-бакалаврів ОПП «Адміністративний менеджмент» за 2021-2022 навчальний рік, проведеного Навчально-науковим центром прикладної соціології «Соціо+». Відповідно, важливо постійно нагадувати здобувачам про дотримання принципів академічної доброчесності з метою запобігання та протидії таких негативних проявів поведінки як: підробка, підтасування, фальсифікація даних в навчальних роботах; придбання готових робіт; списування зі шпаргалок, смартфонів на іспитах/заліках; плагіат у навчальних роботах. Зокрема, заохочувати здобувачів до участі в загальноуніверситетських заходах з проблематики академічної доброчесності.
Також Світлана Чукут зазначила, що важливо приділити увагу стану навчально-лабораторної бази, зокрема, покращити загальний технічний стан навчальних аудиторій та розглянути можливості створення спеціалізованих аудиторій для поглибленого вивчення дисциплін.
В обговорені пропозицій стейкхолдерів до освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» на 2022 рік взяли участь – проф. Мельниченко А. А., проф. Чукут С. А., доц. Архипова Є. О., доц. Цимбаленко Я. Ю., здобувачка вищої освіти Шумська Л. О., в. о. директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу Лихач Ю. Ю., начальник відділу з питань інформаційної підтримки виконавчого комітету Фастівської міської ради Авксентюк Т. В.
Ухвалено врахувати пропозиції стейкхолдерів у розробці проєкту освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2023 рік, а саме розширити та скоригувати мету програми; включити навчальну дисципліну, яка б розвивала цифрові компетентності; замінити курсові роботи на більш сучасні форми навчання; оптимізувати навчальний план шляхом інтеграції споріднених дисциплін і включення до існуючих освітніх компонентів актуальних і трендових тем у сфері публічного управління та адміністрування.
Ухвалено оприлюднити проєкт освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Адміністративний менеджмент» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування на 2023 рік на сайті кафедри з метою отримання зауважень, рекомендацій, відгуків та рецензій на освітньо-професійну програму.